Da har vi mottatt rapport på hva som skjedde hos BKK/eviny i går:
BESKRIVELSE AV AVVIKET Brudd og ustabilitet på internett tjenesteten • Tidspunkt når problemene oppstod: 2.12.2021, kl 13:00 • Tidspunkt når forbindelsene kom opp igjen: 2.12.2021, kl 13:20 • Tidspunkt når problemene oppstod: 2.12.2021, kl 17:54 • Tidspunkt når forbindelsene kom opp igjen: 2.12.2021, kl 19:30
HENDELSE: Kommunikasjon i vesentlig nettverkskomponent som håndterer internettrafikk via utvekslingssentral i Oslo sentral sviktet.
OMFANG: Et vesentlig antall kunder opplevede ustabil og svikt i internetttjenesten og annen digitalkommunikasjon.
HÅNDTERING FEIL: All Internetttrafikk gjennom sentral rutes om til alternative komponenter.
Posted Dec 03, 2021 - 15:53 CET
Monitoring
Alle kundene som meldte fra til oss om problemer ser nå ut til å ha fått stabil internettforbindelse igjen. Vi har fremdeles ikke fått tilbakemelding fra BKK om hva problemet er/var, men vil informere her så snart vi får relevant informasjon derfra.
Posted Dec 02, 2021 - 19:20 CET
Investigating
Flere av våre kunder med internettforbindelse fra BKK melder om problemer med å nå websider og tjenester på nett, inkludert våre servere. Vi har vært i kontakt med BKK, og de melder om stor pågang fra kunder som sliter med sin internettforbindelse for øyeblikket.
BKK jobber med å finne ut av feilen, og har lovet oss en rask tilbakemelding.
Posted Dec 02, 2021 - 18:45 CET
This incident affected: Terminalserver / Remote Desktop (asp.mpd.no).